Thursday 13 March 2014

bila badan kurang sihat..

assalamualaikum..

2 hari ni saya kurang sihat..
asyik bersin, batuk dan badan pula selalu je rasa seram-sejuk..
orang lain panas, saya sejuk..

itu la bila fikir2 camna boleh jadi kurang sihat macam ni..
baru teringat saya ada minum ais beberapa hari lepas..
biasa minum ais ok je, cuma terbaru ni sejak balik dari penang..
saya ada beli jeruk pak ali.. mmmmm makan tak ingat dunia..
sampai sakit tekak.. masa sakit tekak tu ada la kuar makan kat restoran..
dengan selambanya saya order milo ais..

masuk je air sejuk, ohhh terus rasa sakit kat tekak ni.. pastu mula la mintak air suam..
heh heh heh.. bila sakit baru sedar..
oh kalau nak tau, kat rumah saya tak minum air sejuk..
dah terbiasa minum air suhu bilik je.. tapi kalau kuar jalan2 je terus minum ais.. heh heh heh..
 
 saya ambil 2-3 biji vitamin C masa kurang sihat


balik rumah terus ambil vitamin C, minum air suam banyak2..
tapi badan dah kurang sihat.. campur malam tu saya tido lewat..
sebab ada kije nak buat.. pukul 2 juga baru tido..
esoknya terus tak sedap badan.. rasa nak demam tapi tak bersungguh..
bersin batuk selsema semua ada.. pakej !

dalam pada badan kurang sihat.. saya rasa lebih tenang..
dah lama saya tak sakit sebenarnya..
pernah saya tertanya bila saya nak sakit?
haaa.. sekarang Tuhan dah bagi apa saya nak..
alhamdulillah saya tak sihat pada luaran tapi dalaman saya terasa lebih tenang..

terasa diri ini dalam kasih sayang Tuhan..
terasa diri in dalam perhatian Tuhan..
suami selalu pesan jangan mengeluh atas ujian yang Tuhan bagi..
semua tu ada hikmah..
suami tak pernah mengeluh walau sekali pun masa dia diuji dengan kanser..
walaupun dah stage 4 tapi dia redha dengan ujian ini..
alhamdulillah sekarang suami dah makin sihat..
alhamdulillah sakit dan sihat ini, semuanya rezeki dari Allah :)




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...