Monday 19 August 2013

Selamat Hari Raya Aidilfitri

hari ni dah masuk hari ke-12 syawal.. rasanya belum terlambat kan nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri pada semua muslimin dan muslimat semua.. 

tahun ni kami sekeluarga berhari raya di kampung saya di kota bharu.. tahun ni kesemua adik-beradik saya berkumpul bersama kat rumah mak ayah.. kiranya famili kami tak la ramai sangat sebab cuma saya dan adik kedua je yang dah kahwin.. 4 adik yang lain masih membujang.. tapi bila semua berkumpul.. sangat-sangat meriah la sebab adik-adik pandai buat lawak.. gelak aje kijenya..

beraya kat kota bharu ni malam-malam memang bingit dengan bunyi mercun.. dam dum dam dum.. langit pun cerah bila bunga api pecah kat atas tu.. lawa sangat.. tapi tak sempat nak snap gambar pun sebab sibuk tolong mak masak malam raya..

menu kat rumah kami pagi raya tak lain tak bukan.. nasi arab.. sedap tu air tangan mak.. lauknya mak sesuaikan dengan tekak orang kelate la.. ada kerutuk daging, gulai serati, dalca yang penuh dengan sayur dan perut lembu, ikan rebus goreng, acar timun yang segar dan sambal lada tomato.. 

~ lauk-pauk pagi raya ~


pagi raya tahun ni.. sedara-mara datang sekaligus.. haha.. dengan rumah mak ayah yang saiznya comel ni.. tetamu lak ramai.. kena la amik giliran untuk menjamu selera.. riuh betul rumah masa tu..

~ suasana pagi raya ~

tahun ni buat pertama kali kitorang tak sempat nak bergambar bersama satu famili besar.. asal nak bergambar je ada yang tak cukup.. anak buah tak sihat jadi sedikit meragam.. adik lak yang doktor terlalu penat sebab malam raya dia bertugas dan banyak accident so tak sempat rehat.. pagi raya sempat beraya kejap je pastu masa nak bergambar dia dah tertidur.. huhu.. tapi ada jugak la gambar yang kitorang amik untuk kenangan.. jom layan gambar..

~ keluarga saya ~
~ faris & alisya & ayah mie & ayah su kir ~
~ faris & alisya & pakcik-pakcik yang masih bujang ~
~ adik & keluarga ~

~ SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR & BATIN ~




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...