Tuesday 13 May 2014

vitagen & yakult

apa ada dalam peti sejuk rumah anda?
dalam peti rumah saya ada ini..........


haha.. paling menonjol selain dari supplement shaklee, mestilah deretan vitagen kan..
hihi.. ni minuman kegemaran saya dan alisya..
faris kurang skit minum vitagen, dia suka minum yakult..
saya ok je, suka kedua-duanya..

kalau hari biasa saya pilih vitagen.. untuk kesihatan perut dan usus kan..
tapi kalau hari saya ada sakit gastrik atau pedih ulu hati atau ceri-beri, saya prefer yakult la..
bagi saya yakult lebih cepat sejukkan perut cuma rasa susunya yang manis dan kuat, saya cuma minum masa terdesak je.. aci kan..

teringat macam mana saya terjebak dengan vitagen dan yakult ni..
dulu-dulu saya selalu gastrik lebih-lebih lagi lepas makan makanan pedas dan masam..
satu hari adik saya paksa saya minum yakult, haaaa.. mana mau.. lagi-lagi rupanya macam susu..
saya tak suka susu dan alah laktosa..
tapi adik paksa jugak.. katanya kalau nak cepat baik, MINUM! arahan tu...
dalam terpaksa minum jugak la.. mula-mula tunggu jgk bila nak sakit perut ni..
maklum la rupa yakult sebijik rupa susu..
alih-alih.. waaaa bestnya, perut cepat sejuk..
sakit-sakit dan pedih-pedih perut terus hilang..

sekarang ni kat rumah memang wajib ada minuman probiotik ni..
pada sesiapa yang ada masalah gastrik atau penghadaman, boleh la cuba ye.. best sangat :)

dah boleh jadi duta yakult dan vitagen dah budak 2 orang ni..




1 comment:

  1. Suka vitagen?? Nak hrga murah?? Sy pengedar home delivery vitagen..utk minuman harian atau utk majlis blh order..dijamin fresh dr kilang. Sekitar KL . Hubungi 012-9518535

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...