Thursday 21 November 2013

Status Halal Shaklee

Assalamualaikum,

Untuk sesiapa yang tertanya-tanya mengenai status HALAL produk Shaklee, di sini saya lampirkan Sijil Halal Shaklee  yang dikeluarkan oleh Islamic Service of America (ISA) untuk produk-produk Shaklee.



** Produk yang dipasarkan di Malaysia ada disenaraikan dalam sijil tersebut termasuk yang menggunakan bovine gelatin iaitu Lecithin, OmegaGuard dan Vita-E complex. 
**  Untuk info: TIDAK SEMUA produk Shaklee ada dalam pasaran Malaysia

ISA (Islamic Service Of America) adalah sebuah badan pengeluar sijil halal yang termuka di dunia, "Islamic Services of America, a leading US Halal certification body recognised globally, including Malaysia, estimates that the US market for halal foods will continue to grow at a rate of 25 to 30 per cent over the next five to seven years."

ISA adalah salah sebuah badan pengeluar sijil halal di Amerika yang diiktiraf oleh JAKIM. Senarai penuh badan luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM boleh klik di sini website My Halal

Di sini ada juga saya lampirkan bukti di mana ISA diiktiraf oleh JAKIM.


Kesimpulannya, produk-produk Shaklee dalam pasaran Malaysia terdapat dalam senarai dalam sijil halal yang dikeluarkan oleh ISA dan ISA sememangnya diiktiraf oleh JAKIM. Sekiranya anda mendapatkan produk Shaklee dari pasaran Malaysia, anda tidak perlu ragu-ragu lagi, gunakannya tanpa was-was. 

Selamat menjalani kehidupan yang lebih sihat dengan Shaklee !!

Email : atira_akh@yahoo.com
SMS/ WhatsApp : 011-12181045



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...